Categorías: Diseño

Broadcasting i identitats

El broadcasting ha esdevingut un camp molt exigent quant a la constant exploració de solucions creatives. Per una banda cal trobar noves maneres de comunicar-se eficaçment amb les audiències i per l’altra cal buscar la notorietat dins un sector on la oferta és molt àmplia i està molt segmentada.

En aquest context tan complex trobem dos exemples de tv-branding força oposats que ens ajuden a posar de manifest les diferents línies creatives que s’estant duent a terme.

El primer exemple –Voyage Channel– opta per una marca més sintètica, simplificada i en dues dimensions. El branding per pantalla creat per l’agència Eloisa Iturbe, es basa en el color, el dibuix simplificat, l’abstracció i el moviment per transmetre i comunicar. Tots aquests elements incrementen els significats de la marca, sense que aquesta
adquireixi grans transformacions: la suma de tots els elements esdevé la identitat del canal.


Veure el vídeo

El segon exemple és el redisseny del Discovery Channel realitzat per Discovery UK Creative (grup creatiu in-house del canal), Double G Studios i Dixon Baxi. En aquest cas, la identitat del canal es basa, principalment, en l’animació del logotip, que s’omple de vida i realisme en tres dimenensions. Tots els elements resten a un segon terme, al servei de la marca.


Veure el vídeo

Hi ha una ruta que sigui millor que l’altra? Abstracció o realisme? Simplificació o complexitat? Un univers al servei de la marca o la marca com a univers?

Alba Davi

Entradas recientes

La valla de Summa presenta a Xavi Tribó

La Inteligencia Artificial transformará para siempre nuestra manera de expresarnos, como en su día lo…

1 mes hace

Fails & Fame Semana 26

FAIL Perplexity Estamos en una carrera loquísima por ver quién va más rápido en el…

6 meses hace

Fails & Fame Semana 24

FAIL Google AI Aunque tuvo tiempos mejores, soy muy fan de Reddit. Es un ejemplo…

7 meses hace

Oportunidades Transformadoras

El ejercicio del branding requiere de inspiración. Pero en Summa creemos que debe ser también…

7 meses hace

Fails & Fame Semana 20

FAIL Bumble Bumble, la app de citas tipo Tinder, está viviendo algunas turbulencias por unas…

7 meses hace

El branding no es un test de memoria

Rápido, ¿de qué color son las letras de Repsol? ¿Las letras de Coca Cola terminan…

8 meses hace