El broadcasting ha esdevingut un camp molt exigent quant a la constant exploració de solucions creatives. Per una banda cal trobar noves maneres de comunicar-se eficaçment amb les audiències i per l’altra cal buscar la notorietat dins un sector on la oferta és molt àmplia i està molt segmentada.
En aquest context tan complex trobem dos exemples de tv-branding força oposats que ens ajuden a posar de manifest les diferents línies creatives que s’estant duent a terme.
El primer exemple –Voyage Channel– opta per una marca més sintètica, simplificada i en dues dimensions. El branding per pantalla creat per l’agència Eloisa Iturbe, es basa en el color, el dibuix simplificat, l’abstracció i el moviment per transmetre i comunicar. Tots aquests elements incrementen els significats de la marca, sense que aquesta
adquireixi grans transformacions: la suma de tots els elements esdevé la identitat del canal.
El segon exemple és el redisseny del Discovery Channel realitzat per Discovery UK Creative (grup creatiu in-house del canal), Double G Studios i Dixon Baxi. En aquest cas, la identitat del canal es basa, principalment, en l’animació del logotip, que s’omple de vida i realisme en tres dimenensions. Tots els elements resten a un segon terme, al servei de la marca.
Hi ha una ruta que sigui millor que l’altra? Abstracció o realisme? Simplificació o complexitat? Un univers al servei de la marca o la marca com a univers?
La Inteligencia Artificial transformará para siempre nuestra manera de expresarnos, como en su día lo…
FAIL Perplexity Estamos en una carrera loquísima por ver quién va más rápido en el…
FAIL Google AI Aunque tuvo tiempos mejores, soy muy fan de Reddit. Es un ejemplo…
El ejercicio del branding requiere de inspiración. Pero en Summa creemos que debe ser también…
FAIL Bumble Bumble, la app de citas tipo Tinder, está viviendo algunas turbulencias por unas…
Rápido, ¿de qué color son las letras de Repsol? ¿Las letras de Coca Cola terminan…